A HR szektorban is változásokra van szükség

Csakúgy, mint sok más szakterületen. A koronavírus okozta károkat még nehéz felmérni. Különösen a munkaerőpiacon történő változások lesznek nagyon szembetűnőek. A kormány által elrendelt korlátozások enyhítésével egyidőben a munkaerőpiac is elkezd mocorogni. A beinduló vállalkozások, vállalatok a megnyitást követően mérik fel az igényt és ehhez alkalmazkodva építik újjá a szervezetet. Az a tapasztalat, hogy az intézkedések ellenére is nagyon sok vállalkozás építette le a kollégáit, ez azt jelenti, hogy sokan a vírushelyzetet követően minimális létszámmal tudnak csak újra elindulni.

Emiatt már most szükséges elkezdeni toborozni az új pozíciókra, ha a cégek, boltok, vállalkozások nyár végéig vissza szeretnék állítani a megszokott rendszert.

Nehéz helyzetben vannak a HR-esek

Fontos, hogy a szakemberek idomulni tudjanak az adott szituációhoz, hogy ne az évekkel korábbi „kényelmes” pozíció alapján próbáljanak munkaerő után nézni. A nagy fluktuáció nem tesz jót egy vállalkozásnak. Szükséges a stabil környezet, ennek megteremtésében a HR vezetőknek óriási szerepük van. Feladatuk hatékonyan, innovatív eszközökkel válogatni a megbízható jelöltek közül.

A HR vezetők képzésére idén még nagyobb hangsúlyt kell fektetni, mint korábban. A koronajárvány gazdaságra gyakorolt hatását különböző módszerekkel bár tudjuk mérni, a hosszútávú hatását nem lehet megjósolni. Mindenképpen átrendeződik a munkaerőpiac. Lesznek olyanok is, akik szektort váltanak és ott is maradnak, lesznek, akik önszántukból váltanak. Egyre fontosabb lesz az extra motiváció, amit biztosítani kell.

A jelöltek önéletrajza sokat elárul. Rengeteg frissített önéletrajz kerül fel az állásportálokra, melyekkel továbbra sem történik semmi. Az állásportálok ideje ugyanis lejárt. Nem hatékonyak a munkaerő kiajánlásában, a cégek nehezen találják meg a megfelelő jelölteket, a jelöltek pedig nem mernek jelentkezni, ugyanis a jelentkezés folyamatáról egyáltalán nincs visszajelzés.

Az önéletrajzokról, a válság okozta károkról B. Tóth Ferenc bővebben is mesélt szombaton a Családi Manna műsorában. Hallgasd vissza:

MENNYI LEGYEN A FIZETÉSED?

Az egyik izgalmas és olykor tabunak számító téma a munkáltatók és munkakeresők között a bér kérdése.

Hogy érdemes-e a bérigényt megadni egy pozíció esetén?

A bérigény minden kiválasztási folyamat elkerülhetetlen része, felmérések igazolják, hogy a jelentkezők számára a legfontosabb tényező. Az első interjún a legtöbb jelölt nem szívesen hozakodik elő a bérigényével önszántából, ennek emocionális okai vannak. Az interjú során mindenki a lehető legpozitívabb oldalát kívánja megmutatni, a bérigény pedig okozhat némi feszültséget a kommunikáció során.

Néhány tanács a jelöltek részére:

  • Soha ne legyen kellemetlen kiállni a szaktudásod piaci értéke mellett.
  • Érdemes utánanézni, vagy megkérdezni hasonló pozíciókat betöltő személyektől vagy HR-es kollégáktól, hogy jelen pillanatban az adott pozíció milyen értékű. A munkaerő-közvetítők ebben is tudnak segíteni.
  • A bérigény megjelölésekor mindig kommunikáld, hogy bruttó vagy nettó összegre gondolsz.
  • Gondold végig, hogy a kiírt feladat mennyire fedi le a tapasztalataidat és egyéb kompetenciáidat. Ha kevés a tapasztalatod az adott területen, akkor nem érdemes irreálisan magas összeget megjelölni.
  • Széleskörű tudás és tapasztalat esetén ne becsüld alá önmagad!
  • Gondold végig, hogy mi az az összeg amire mindenképpen szükséged van a fennmaradáshoz és hogy mennyit szeretnél keresni, hogy valóban kiegyensúlyozott és boldog életed legyen reális kereteken belül.
  • Vedd figyelembe bérigény esetén, hogy a fizetésen felül igényt tartasz-e cafeteriára vagy sem, hiszen nem minden cégnél vannak béren kívüli juttatások. Ha van rá mód, akkor azt mindenképpen kommunikáld, hogy cafeteria nélkül jelölöd meg a kívánt összeget.
  • Bérigény megadásakor azt is érdemes átgondolni, ha a pozíció magasabb tudást igényel, azonban kevesebb bért kínál, mint amire gondoltál, az neked megéri-e valamilyen más ismérvek alapján? A legtöbb cégnél ugyanis évente béremelés várható, egy jó márkájú cég munkatársának lenni hosszabb távon mindenképpen megéri.
Karrierváltás járvány idején?

Lehetséges!

Nagyon sokan kényszerülnek nehéz helyzetbe, akár közvetlenül a szakadék szélére is azért, mert a koronavírus miatt kényszerintézkedésekkel működik az országunk, sőt jelenleg az egész világ. Az intézkedések és a kialakuló pánik rengeteg ember munkájába kerülnek ebben a percben is.

Az iqom HR azért alapult meg, hogy segítsen a vállalkozásoknak hatékonyan és professzionálisan megtalálni a megfelelő munkaerőt. Illetve olyan munkavállalóknak segítünk karriert építeni, akik nyitottak és szeretnének minél jobbak és jobbak lenni a megfelelő munkahelyen.

A kialakult helyzet miatt úgy döntöttünk, szakértői szerepet vállalunk a Manna FM műsoraiban, hogy a fővárosban és az agglomerációban hétről hétre értesüljenek a munkakeresők az aktuális helyzetről és lehetőségeikről. Ezt azért tartjuk fontosnak, mert rengetek kétségbeesett levelet és egyéb megkeresést kapunk, ezért minden platformon igyekszünk megfelelő útmutatással szolgálni.

A mai Reggeli Manna műsorát itt tudjátok visszahallgatni:

A további élő műsorokról értesülni tudtok a facebook és instagram oldalainkon!

Tanácstalan vagy?
Miért inkább a munkaerő-közvetítők, mint az állásportálok?

Sokan tévesen összetévesztik a munkaerő-közvetítést a munkaerő kölcsönzéssel!

A munkaerő-közvetítés, más néven fejvadászat a lehető legjobb választás a munkakeresés során, hiszen rengeteg időt takarít meg számunkra. Ezen túl számtalan tippet, segítséget kaphatunk díjazás nélkül, sőt sok esetben ezeken a profi tanácsokon múlhat egy-egy adott pozícióra való jelentkezésünk sikeressége.

A folyamatot úgy kell elképzelni, hogy a megbízó cég vagy vállalat szerződést köt a közvetítővel bizonyos pozíciókra, melyben tisztázzák, hogy milyen feladatra, milyen elvárások és feltételek szerint várják a munkavállalót. A közvetítő cég fejvadászai pedig ezek alapján keresik meg a potenciális jelölteket, különböző források segítségével, pl.: adatbázisok, LinkedIn, Facebook, stb. Ezután az alkalmas jelöltekkel felveszik a kapcsolatot.

A telefonos beszélgetések alkalmával a megfelelő jelölt nem csak tájékoztatást kap az adott lehetőségről, hanem olyan segítséget is, mely hosszútávon támogathatja az elhelyezkedését. Jó példa, ha az önéletrajzban javítani szükséges valamit. De a tuti tippek is segítenek kiigazodni a munkaerőpiacon. Jó szakemberektől megtudni, hogy mire számíthatunk egy-egy adott interjún, mindenképpen előnyös. Segítséget kérhetünk továbbá a kommunikációban való felkészüléshez is.

Sikeres munkába állás esetén is számíthatunk a közvetítő cégünkre, hiszen fontos számukra a visszajelzés, hogy az új munkahelyen valóban megfelelően érezzük-e magunkat, teljesülnek-e a kínált feltételek. Ez pedig mindenképpen biztonságot jelent az elhelyezkedés során!

Az ÁLLÁSPORTÁLOK ideje lejárt?

A friss véleményezések alapján igen.

Mit tesz az ember, ha munkát keres, vagy éppen egy vállalat, ha munkatársra van szüksége bizonyos pozíciók esetén?

A munkavállaló felmegy az állásportálra, regisztrál, keresgél, leszűri a számára tetsző, vagy éppen szakirányú pozíciókat, jelentkezik egy nem igazán átlátható rendszeren keresztül és vagy kap visszajelzést a jelentkezés sikerességéről, vagy nem. Az biztos, hogy a folyamat egyetlen lépését sem követheti, azt sem tudhatja például, hogy az önéletrajza az adott cégnél milyen státuszban van éppen.

A vállalatoknál is nehéz a helyzet. A pozíciók hirdetése nagyon költséges manapság ezeken a portálokon. Ha egy pozíció sokáig van hirdetve, az adott vállalat renoméját tükrözi, ronthatja a cég hírnevét. Nem hatékony megoldás a gyors és specifikus munkaerő megtalálására, maximum kézenfekvőnek vagy ismert megoldásnak tekinthető.

Mi a megoldás?

Szerencsére egyre nagyobb az igény a személyre szabott innovatív megoldások megtalálására. A pénzvisszafizetési garancia sok vállalkozásnak nyújthat biztonságot. Olyan szolgáltatásokra van szükség, amelyek komplexek, rugalmasak, kedvező árúak és garantált jelölteket biztosítanak.

Ezek a legfontosabb kulcsszavak.

A legnehezebb időszakban is kell gondolni a jövőre, azok a cégek lesznek sikeresek a nehéz időkben, akik mernek előre gondolkodni és olyan megoldásokat választani, amelyek folyamatosan biztosítják a pénzforrást megteremtő értékes munkaerőt. Nincs idő rossz megoldással további időt és pénzt vesztegetni. Fókuszálni kell.

Nézd meg most az iqom HR új szolgáltatásait és fedezd fel a különbséget!

Az iqom segít! iqom.hu/hr/iqom-garancia/